humor is broad!

Hugarns!

Idag på den dära kursen så gick vi igenom olika saker man kan göra för att få den som har bipolär sjukdom att bli bättre. Exempelvis skratta, prata, motionera... Umgås! Och sen pratade vi om biverkningarna med litium, meduuciinen dom får alltså, att dom blir väldigt törstig. Då dricker dom vatten, juice och saft. Men då kom vi in på att juice, saft och mjölk innehåller socker som inte är bra. Det är kort sagt socker i allt vi äter. Osynligt socker liksom!

Men dricker man kaffe så dras vätskan ur kroppen och man måste dricka mer. Och dricker man mer på kvällen måste man gå upp på natten för att urinera. Men vissa blir ju pigg av kaffe, de är vakna halva kvällen om dom dricker kaffe. Då frågade min bror (Jocke den yngre) om det är så att alla blir påverkade av koffeinet.

Han sa att han kunde dricka 14 liter kaffe och han kan fortfarande somna på kvällen. Han sa även att han kunde somna vart som helst och när som helst. Och om man kunde lära sig att sova med ögonen öppna så kunde man utnyttja detta nån gång.. Vilket blir till en bra egenskap. "-Ja när du jobbar kan det vara bra" sa hon som höll i kursen. "-Nä men när man sitter på ett tråkig jävla föreläsning så skulle man ju använda sig av detta." Avslutade han med.

Jag skrattade nästan högt för mig själv. Igen! Först det dära med kaffet, sen om föreläsningen. Han tänkte nog inte på att vi var på en föreläsning. Den tokfan!

Och som vanligt när jag hör nånting roligt så dyker det upp ett filmklipp från antingen en film eller nånting jag har varit med om som kan associera med det som nyligen hände. Då har jag svårt att sluta skratta. Sen kaffet. 14 liter kaffe är ju ganska mycket. Man kan lätt bli uttorkad då sa brorsan.. Och visade med ett ansiktsuttryck som fick mig, återigen, att skratta. Där dök Indiana Jones upp, när skurken drack ur fel Graal och hela han blir till sand. POFF!

Dom sa att man kan gå kurser där man bara ska skratta.. Och vad dök upp i min hjärnglob då?  Örjan Lax i Hjälp!



Kommentarer
Postat av: Tess

HAHA så klockrent!! skratt läger =)

2009-04-16 @ 19:34:04
URL: http://toktessan.blogspot.com
Postat av: Raffe

" I Skraeätt I skraeätt!

2009-04-16 @ 20:19:50
URL: http://maryon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0