Freedom is Speaking!
Äntligen är jag fri!
Fri som en fågel på grönbete. En kakadua med huggtänder och slips, bryter på småländska och järnmalm då och då!
Varför är jag fri? Ingen som vet.
Vad menar jag med fri? Inger vet.
Så nu ska alla ringa Inger, hon har bak-jouren på staden ikväll. Så för att nå henne måste ni minst ha 24 lång samt grovlek 21. Inches there is!
Jag känner nu en lättnad, likadant som när Frodo satte på ringen för sista gången, både med ringfingret och kärlekspinnen för att sedan kasta den åt helvete, att nu jävlar kan jag se klart igen! Välmåendet och frispråkigheten har blivit så fruktansvärt nedsatt så jag knappt kan tänka eller sova längre.
Den asociala delen försvinner, bara för att den sociala delen blivit omkullvräkt av en bubbla i mitt sinne. Ingen fisbubbla eller en vanlig bubbla (VW alltså, den tyska haschbilen) utan en bubbla i min hjärna. Har ni sett X-Men? Professorn kapslade in Rogue för hon var för farlig att släppas lös..
Nån eller något har gjort likadant med mig.
Bloggandet har inte alls blivit lika frispråkligt och mångsyssligt som förut. Jag orkade inte!! Kanske ska beskriva en vanlig dag för denna eminenta välklädda medelålders 24åring..
Jag kliver upp på morgonen då de flesta arbetslösa onanister går och lägger sig. Kastar ett gäng mackor på bordet, smetar på lite brödfett, sen slaktar jag Särimner och lägger delarna på mackorna. Efter det?
Jag åker till jobbet. Men för att komma dit måste man ha bil eller busskort. Jag kör alltså bil. För att starta den krävs astronomiska utbildningar, allrahelst på min bil (för att inte dö av det jag nu kommer beskriva)
Steghelvete 1. Öppna dörren.
Skitstege 2. Pula in gamla och skitiga kallesånger i öronen inför det som komma skall..
Äckelsteg 3. Vrid om nyckeln och hoppas på det bästa!
Anledning till detta?
Jag har tre jävla tums avgassystem, RAKA RÖR med en ljuddämpare med fri passage och ett slutrör modell Japsdämpare, 3" till 4½". Megafon för ljudet från en 2,0 liters turbosnaab.
Men varför hålla för öronen skriker ni kanske till morsan nu?
Ja den går inte som den ska, den har inte alla hästar hemma! (i´ll thank you) för den tjuvdrar luft någonstans sen skjuter den på lika mycket soppa som en oljetanker drar olja! Kontentan av hypotenusan blir; för mycket soppa, otänd vätska + minusgrader sen kallstart på detta.. PAAAAAANG!
Hela jävla nackstahooden vaknar och misshandel av fru/man/barn och djur medföljer pga morgontrötta individer.
Sen när jag åker iväg på morgonen går det bra ända till jobbet. Turbon snurrar som en karusell och jag spinner hela vägen till jobbet. Men det är lite trafik på morgonen..
HEMGÅNG = SENGÅNG!
Jag startar bilen, ibland med ett PANNNNNGGG (många "N") men oftast utan PANNNNNGGG, åker hem. Oftast blir det kö-bildning i korsningen E14/Timmervägen och där blir jag ståendes i minst 10 minuter. Och 10 minuter kanske inte är mycket för en 08-a, men för en avdankad och slutkörd kille med aggressionsproblem är det förödande. Iaf med min bil.
Den har ingen tomgång, varje gång jag ska frihjula eller bara stå still med bilhelvetet vandrar den på tomgången som om det vore en liten gubbe under huven som drar i gasvajern. Men den vandrar inte bara, den dör oftast. Som senast, på 10 minuter dog bilen 15 gånger. Och när jag skjutsade tjejen till busstationen i värsta rusningstrafiken dog den minst 20 gånger.
Jag fick kramp i vänsterfoten när jag kopplade, sen i högerfoten när jag skulle bromsa och gasa samtidigt. Handbromsen är inte att lita på, funkar bara på ena sidan..
Damp och tics i hela kroppen, arg som ett våldtaget bi, ögonbrynen hängde ner till hakan, tog i så mycket med händerna så det blev handavtryck i ratten.. Arg kanske?
Ja nu skiter vi i det hära och blickar framåt.
Köpte en BMW 535 med en 3,4 liters sexa, drar 0,9-2,5 beroende på körning tack vare automatlådan. Men det skiter man i, bilen slipper dö och jag slipper döda den. Sen räknade jag lite på det, jag kommer spara pengar när jag köper en större och törstigare bil. Reservdelar till Saaben var tre gånger så dyra och sju gånger mer så ömtåliga. Soppapriset och hur mycket den drar per liter samt hur mycket jag har lagt ut eller komma lägga ut på min Saab kommer aldrig bli lika mycket.
När Saaben gick bra så gick den JÄVLIGT bra. Det ska den ha cred för, alla gånger. Men när en sak går sönder går oftast tio saker till sönder och det har det gjort. Bränslepump, tomgångsmotor, avgassystem, bromsar runt om, spridare, turbo, bussningar runt om, SoV däck, ACC panel, relä.. Allt bytt till nytt och värre!
Total kostnad av det? Mjodu jävel, minst 25000
Beamern jag köpte då?
Alla slitagedelar var bytta. Framvagn och bakvagn, olja stift och filter.. Inge rost! Nya SoV däck.
Ska jag ens nämna att jag ska gå och grinrunka av Glädje nu?
hähähähähäHÄÄÄÄJ!!!
Fri som en fågel på grönbete. En kakadua med huggtänder och slips, bryter på småländska och järnmalm då och då!
Varför är jag fri? Ingen som vet.
Vad menar jag med fri? Inger vet.
Så nu ska alla ringa Inger, hon har bak-jouren på staden ikväll. Så för att nå henne måste ni minst ha 24 lång samt grovlek 21. Inches there is!
Jag känner nu en lättnad, likadant som när Frodo satte på ringen för sista gången, både med ringfingret och kärlekspinnen för att sedan kasta den åt helvete, att nu jävlar kan jag se klart igen! Välmåendet och frispråkigheten har blivit så fruktansvärt nedsatt så jag knappt kan tänka eller sova längre.
Den asociala delen försvinner, bara för att den sociala delen blivit omkullvräkt av en bubbla i mitt sinne. Ingen fisbubbla eller en vanlig bubbla (VW alltså, den tyska haschbilen) utan en bubbla i min hjärna. Har ni sett X-Men? Professorn kapslade in Rogue för hon var för farlig att släppas lös..
Nån eller något har gjort likadant med mig.
Bloggandet har inte alls blivit lika frispråkligt och mångsyssligt som förut. Jag orkade inte!! Kanske ska beskriva en vanlig dag för denna eminenta välklädda medelålders 24åring..
Jag kliver upp på morgonen då de flesta arbetslösa onanister går och lägger sig. Kastar ett gäng mackor på bordet, smetar på lite brödfett, sen slaktar jag Särimner och lägger delarna på mackorna. Efter det?
Jag åker till jobbet. Men för att komma dit måste man ha bil eller busskort. Jag kör alltså bil. För att starta den krävs astronomiska utbildningar, allrahelst på min bil (för att inte dö av det jag nu kommer beskriva)
Steghelvete 1. Öppna dörren.
Skitstege 2. Pula in gamla och skitiga kallesånger i öronen inför det som komma skall..
Äckelsteg 3. Vrid om nyckeln och hoppas på det bästa!
Anledning till detta?
Jag har tre jävla tums avgassystem, RAKA RÖR med en ljuddämpare med fri passage och ett slutrör modell Japsdämpare, 3" till 4½". Megafon för ljudet från en 2,0 liters turbosnaab.
Men varför hålla för öronen skriker ni kanske till morsan nu?
Ja den går inte som den ska, den har inte alla hästar hemma! (i´ll thank you) för den tjuvdrar luft någonstans sen skjuter den på lika mycket soppa som en oljetanker drar olja! Kontentan av hypotenusan blir; för mycket soppa, otänd vätska + minusgrader sen kallstart på detta.. PAAAAAANG!
Hela jävla nackstahooden vaknar och misshandel av fru/man/barn och djur medföljer pga morgontrötta individer.
Sen när jag åker iväg på morgonen går det bra ända till jobbet. Turbon snurrar som en karusell och jag spinner hela vägen till jobbet. Men det är lite trafik på morgonen..
HEMGÅNG = SENGÅNG!
Jag startar bilen, ibland med ett PANNNNNGGG (många "N") men oftast utan PANNNNNGGG, åker hem. Oftast blir det kö-bildning i korsningen E14/Timmervägen och där blir jag ståendes i minst 10 minuter. Och 10 minuter kanske inte är mycket för en 08-a, men för en avdankad och slutkörd kille med aggressionsproblem är det förödande. Iaf med min bil.
Den har ingen tomgång, varje gång jag ska frihjula eller bara stå still med bilhelvetet vandrar den på tomgången som om det vore en liten gubbe under huven som drar i gasvajern. Men den vandrar inte bara, den dör oftast. Som senast, på 10 minuter dog bilen 15 gånger. Och när jag skjutsade tjejen till busstationen i värsta rusningstrafiken dog den minst 20 gånger.
Jag fick kramp i vänsterfoten när jag kopplade, sen i högerfoten när jag skulle bromsa och gasa samtidigt. Handbromsen är inte att lita på, funkar bara på ena sidan..
Damp och tics i hela kroppen, arg som ett våldtaget bi, ögonbrynen hängde ner till hakan, tog i så mycket med händerna så det blev handavtryck i ratten.. Arg kanske?
Ja nu skiter vi i det hära och blickar framåt.
Köpte en BMW 535 med en 3,4 liters sexa, drar 0,9-2,5 beroende på körning tack vare automatlådan. Men det skiter man i, bilen slipper dö och jag slipper döda den. Sen räknade jag lite på det, jag kommer spara pengar när jag köper en större och törstigare bil. Reservdelar till Saaben var tre gånger så dyra och sju gånger mer så ömtåliga. Soppapriset och hur mycket den drar per liter samt hur mycket jag har lagt ut eller komma lägga ut på min Saab kommer aldrig bli lika mycket.
När Saaben gick bra så gick den JÄVLIGT bra. Det ska den ha cred för, alla gånger. Men när en sak går sönder går oftast tio saker till sönder och det har det gjort. Bränslepump, tomgångsmotor, avgassystem, bromsar runt om, spridare, turbo, bussningar runt om, SoV däck, ACC panel, relä.. Allt bytt till nytt och värre!
Total kostnad av det? Mjodu jävel, minst 25000
Beamern jag köpte då?
Alla slitagedelar var bytta. Framvagn och bakvagn, olja stift och filter.. Inge rost! Nya SoV däck.
Ska jag ens nämna att jag ska gå och grinrunka av Glädje nu?
hähähähähäHÄÄÄÄJ!!!
Kommentarer
Trackback